pcforum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
pcforum

Počítačové fórum
 
DomovDomov  Latest imagesLatest images  HľadaťHľadať  RegistráciaRegistrácia  PrihláseniePrihlásenie  

 

 Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky

Goto down 
AutorSpráva
Admin
Admin
Admin
Admin


Počet príspevkov : 13
Join date : 17.07.2009
Age : 28
Bydlisko : Rožňavská

Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky Empty
OdoslaťPredmet: Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky   Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky EmptySo 10 október - 6:44:10

Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry
přišla i velká změna grafiky
. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model
a nastává otázka, co na to hardware
ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Nejnovější Need for Speedy naštěstí už neprogramoval nikdo z EA, což s sebou přineslo hned několik změn. Kromě té hlavní, kterou je bezesporu odvrácení od tuzingu, je to změna herního enginu. A protože na hře pracovali zejména lidé ze Slightly Mad Studios, kteří měli z dřívějška zkušenosti z her GT Legends a GTR 2, byl použit engine právě z druhé zmiňované hry.

Ten byl samozřejmě značně vylepšen, takže podporuje velké množství moderních technologií. Nicméně co se týče použitého API, jde o starý dobrý DirectX 9.0c. Ale zpět k těm technologiím. Leccos jste se možná všimli už ze screenshotů, například motion blurem hra opravdu nešetří. Z těch dalších technologií můžeme jmenovat paralax occlusion mapping (pokročilý způsob bump mappingu), měkké stíny, v poslední době velmi oblíbený occlusion mapping (tmavé stíny v místech, kde je málo světla) či technologie depth of field. Té si při hraní hry všimněte například u výfuku, ze kterého jdou horké výfukové plyny, které ohřívají vzduchu a ten se následkem toho efektně vlní. Opravdu velmi dobrý příklad možností moderní grafiky.

Co se týče fyziky, použit byl engine NVIDIA PhysX. Bohužel či bohudík však ne ve své GPU podobě (ta by pro hru zřejmě byla zbytečná), ale pouze v jeho CPU verzi. I tak je možné dělat ve hře s autem pěkné věci a ačkoliv jde o arkádu, nejsou auta rozhodně z papíru a nezastaví z 200 km/h na deseti metrech. Vývojáři hry také dodávají, že si nechali záležet na optimalizaci
PhysX enginu. Ten by tak měl například podporovat vícejádrové procesory, což je častá výtka směrem k PhysX enginu akcelerovanému přes procesor.

Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.
Oficiální požadavky hry

Minimální požadavky
— Procesor: Intel Core 2 Duo 1,6 GHz
— Operační paměť: 1 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT / ATI Radeon X1800
— OS: Windows XP / Vista / 7

Nároky hry dle doporučení výrobce nejsou nijak krvavé a myslím, že hru na nejnižší detaily v rozlišení 1280 × 1024 px na udávané sestavě opravdu rozběháte. Na druhou stranu pokud si budete chtít hru alespoň trochu užít a zahrát si na vyšší detaily nejlépe včetně vyhlazování hran, doporučuji výkonnější karty. Bohatě by mohly dostačit i staré GeForce 8800 GTS 320/640 či ATI Radeony HD 3850/3870.
Testovací sestava
Procesor Intel Core i7 @ 3,65 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta NVIDIA GeForce 9600 GT
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP)
NVIDIA GeForce GTX 280
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4670
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4870
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 4870 X2
Ovladače GeForce 191.00
ATI Catalyst 9.9
Pevný disk — systémový Western Digital VelociRaptor
Pevný disk — data Western Digital WD3200AAKS
Zdroj Gigabyte Odin 1200 W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,65 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 191.00, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.8. Oboje ovladače jsou poslední verifikované a žádné novější bety určené speciálně pro hru v době testování dostupné nebyly.
Metodika testování

Hra nemá vestavěný benchmark, musel jsem proto testovat hraním hry a měřením programem FRAPS. K testování jsem si vybral trať Alpental, na které jsem vždy zajel s 15 protivníky první kolo. Jako auto jsem vždy použil BMW 135i, pohled vždy z kokpitu vozu. Denní dobu jsem nastavil na úsvit, aby hra musela počítat stíny a nasvětlení dané nízkým sluncem.
Nastavení hry

Protože byl nový Need for Speed vyvíjen souběžně pro PC i herní konzole, nabízí hra jen několik nastavení grafiky. Všechna nastavení jsem měl nastavené na nejvyšší hodnotu high a testoval jsem samozřejmě také s vyhlazováním hran a anizotropním filtrováním. Obojí lze jednoduše zapnout ve hře a bez problémů funguje jak u karet ATI Radeon, tak NVIDIA GeForce.
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware
ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Pokud chcete hrát NfS Shift bez vyhlazování hran, jsou nároky hry velmi příjemné. V základním rozlišení 1280 × 1024 px jela hra nad 30
fps na všech testovaných kartách
. Ve vyšším 1680 × 1050 px už sice potřebujete GeForce 9600 GT (Radeon HD 4670 se propadl těsně pod 30 fps), to je však v dnešní době karta s cenou okolo 1500 korun
s DPH. No a ve Full HD rozlišení se situace opakovala, fps pouze spadly ještě o pár snímků níž.

Co mne zklamalo bylo škálování multi GPU systémů, které se mi vůbec nepodařilo rozjet. SLI jsem například zkoušel vynutit i přes ovladače pomocí
obou režimů Alternate Frame Rendering, bohužel však bez úspěchu. Objevovaly se navíc případy, kdy fps padaly ještě níž než v režimu jedné karty. Osobně proto doporučuji SLI a CrossFire u hry úplně vypínat, třeba to oba výrobci karet spraví u některých nových ovladačů.
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry
přišla i velká změna grafiky
. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model
a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Také po zapnutí vyhlazování hran nároky nijak brutálně nenarostou, byť se fps u všech karet ještě o něco sníží. Nejpomalejší Radeon HD 4670 proto nepřekonal hranici 30
fps ani v nejnižším rozlišení 1280 × 1024 px a stejně tak se pod hranici třiceti snímků dostala GeForce 9600 GT v rozlišení 1920 × 1200 px. Nicméně jak je vidět z grafů, s jakoukoliv kartou
v ceně okolo dvou tisíc si bez problémů zahrajete i na 24" monitorech včetně vyhlazování hran.

Mimochodem všimněte si také, že hra běží o něco lépe na kartách NVIDIA GeForce, největší rozdíl je vidět mezi Radeonem HD 4850 a GeForce GTS 250. To platí i pro režim bez vyhlazování hran. Čím to je způsobené však nevím, možná horší optimalizace v ovladačích u karet ATI Radeon, důvodů může být mnoho.
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně
s velkou proměnou celé hry
přišla i velká změna grafiky
. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model
a nastává otázka, co na to hardware
ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Čím mne Shift překvapil jsou poměrně vysoké nároky na procesor. Ne že byste si se slabšími čipy nezahráli, ovšem rozdíl mezi Core 2 Duo procesorem na 2,4 GHz a přetaktovaným Core i7 čipem na 3,6 GHz je například v rozlišení 1680 × 1050 px vysokých 60 % ve prospěch Core i7 procesoru. Škálování tedy není úplně lineární, ovšem výkonnější procesor vám společně s výkonnou GK přinese vcelku dost fps. Naopak v první kapitole zmiňovaná optimalizace pro vícejádrové procesory se nekoná, rozdíly mezi Core 2 Duo a Quad procesory jsou de facto nulové.
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry
přišla i velká změna grafiky
. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model
a nastává otázka, co na to hardware
ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Nastavení grafiky má hra jen několik, vyplatí se je proto měnit? Vyzkoušel jsem to s GeForce 9600 GT v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním hran. Na nejvyšší detaily hra jede 32 snímků za sekundu, což může být pro někoho málo (kvůli pádům v nejnáročnějších situacích). Jak se tedy změní fps a grafika?
Car Detail


Car Detail High/Low

Prvním nastavením jsou detaily vozu
. Rozdílů jsem si sice nevšiml, průměrný počet snímků za sekundu se ale v testovacím kolečku zvýšil o tři.
Shadow Detail


Shadow Detail High/Off

Dalším nastavením jsou stíny. Ty jsou na nejvyšší nastavení dynamické měkké a lze je snižováním až úplně vypnout, čímž hra přijde o obrovskou část svého kouzla. Framerate se navíc nezvýší nijak razantně, jen o čtyři snímky za sekundu.
Track Detail


Track Detail High/Low

Detaily trati mění zejména dohlednost a některé drobnosti okolo silnic. Všimněte si cca poloviční dohlednosti a chybějící trávy (zůstala pouze zelená textura). Vliv na výkon jsem nezaznamenal žádný.
Motion Blur


Motion Blur High/Off

Motion blur sice lze v nastavení vypnout, ovšem vidíte v rychlosti okolo 200 km/h rozdíl v míře rozmazání? Já tedy nikoliv, vliv na výkon je taktéž nulový.
Texture Resolution


Texture Resolution High/Low

S nižším rozlišením textur se celá hra nechutně rozmaže. Platí to o stromech, autu, grafice na silnici či plakátu na mostě. Snížením si navíc pomůžete o nevýrazné dva snímky za sekundu.
Maximální x minimální nastavení


Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)


Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

No a jsme u celkových rozdílů mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky. Jak jsem již zmiňoval v průběhu, největší vliv na vzhled má nastavení textur, dohlednosti (track detail) a stínů. A rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením? U horní dvojice screenů to je 32/44 fps, u spodní dvojice 35/45 fps. Rozdíly tedy nejsou velké, což je zapříčiněné právě malými možnostmi nastavení kvůli konverzi z konzole.
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně
s velkou proměnou celé hry
přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Ačkoliv je nejnovější díl Need for Speed postaven na několik let starém enginu, není to na hře po implementaci nejnovějších technologií
vidět a přinejmenším po vizuální stránce hra vypadá dle mého názoru lépe než například populární Race Driver GRID. Tomu koneckonců odpovídají i hardwarové nároky, které jsou o kus vyšší než u již zmiňované hry. Na druhou stranu nejsou nijak extrémně vysoké a pokud máte v počítači již starší grafickou kartu, nemusíte se bát. I s dva roky starou GeForce 8800 GT hra totiž jede naprosto plynule ve Full HD rozlišení 1920 × 1200 px včetně vyhlazování hran.

Co mne naopak překvapilo jsou poměrně vysoké nároky hry na procesor. Čtyřjádrový procesor Shift sice nevyužije, ale s vyšší frekvencí a výkonem v přepočtu na jádro hra škáluje velmi dobře. V praxi pak výsledky vyšly tak, že po změně Core 2 Duo E6600 se základní frekvencí 2,4 GHz za přetaktovaný Core i7 na frekvenci 3,5 GHz se framerate navýšil o závratných 60 %. Na druhou stranu si myslím, že i majitelé slabých dvoujádrových Athlonů X2 architektury K8 si vcelku dobře zahrají, byť budou mít 30
snímků za sekundu místo 60 a s výkonnější grafickou kartou se jim fps téměř nezvýší.
Poděkování

Děkujeme partnerům
Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.





Tagy: Need for Speed Shift hardware nároky grafika benchmarky vliv nastavení na výkon detaily engine
Návrat hore Goto down
https://pcforum.forumsk.com
 
Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky
Návrat hore 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Nová GeForce GTS 250 "Twin Frozr" od MSI

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
pcforum :: Software :: Hry-
Prejdi na: